Jul 14, 2011

Míľovými krokmi... či?

Minulý týždeň som sa pripravovala na pracovný pohovor. Potrebovala som sa dozvedieť viac o teambuildingu, čítala som o efektivite powerpointových prezentácií, prezentovaní ako takom. Počas tohto hľadania som ju opäť našla. Webovú stránku ted.com. Zdroj odbornej inšpirácie i moderných poznatkov, neziskovka, ktorá spája šikovných ľudí, myslím tým, veď viete, tých veľmi šikovných. Odporúčam poriadne prevetrať. Ak ste zvedaví podobne ako ja (ok, ja som niekedy až príliš), dozviete sa popri tom, čo hľadáte i iné zaujímavé veci.

Napríklad to, že ak máte nejaké sny a ciele, stačí Vám 30 dní na to, aby ste na ich plnení začali pracovať, nejako si na istý rituál zvykli a zmenili tak svoj život. Môžte napísať román, začať behávať, učiť sa nový jazyk, dávať si výzvy na každý deň podľa vlastnej chuti. Funguje to však iba za podmienky, že nepôjdete spať, kým nesplníte, čo ste sa sami pred sebou zaviazali. Nadchlo ma to. I keď tá predstava, že to naozaj dodržiavam ma až tak nenadchla, tak ja asi počkám s niektorými vecami, predsa len, ak záväzky, tak už seriózne.

Ibaže som si potom pustila inú prednášku a dozvedela som sa, dosť podstatný detail, že ak niečo chcem veľmi preveľmi, je dôležité, aby som o tom nerozprávala všade navôkol, ale pracovala na tom. TO už bola ťažšia časť vzhľadom na to, že ja rada rozprávam. David Sivers to vysvetlil celkom logicky. Keď premýšľate o svojich cieľoch a hovoríte o Vašich prianiach ostatným, okamžite si tým privolávate ten skvelý pocit, ako keby ste už naozaj dosiahli to, po čom túžite. Je to akési reálnejšie. Vidíte sa ako vyhrávate maratón, ste na vrchole hory, viete po taliansky, arabsky, čínsky, máte tú skvelú vysnenú prácu a i toho partnera, ktorý sa Vám zdiaľky dosť pozdával. Ok, dá sa to povedať i tak, že nemáte 5 kíl naviac, za ktoré si potichu nadávate, nemáte bordel v byte, nemáte na konte nedodržané sľuby, dlhy alebo čokoľvek iné.

Ja sama by som Vám tých vecí vedela napísať zoznam. Podstata ale je NAPÍSAŤ SI HO PRE SEBA! Robiť, čo Vás teší, premýšľať o tom, čo by Vás mohlo tešiť viac, čo by ste chceli zmeniť, čo by ste chceli zachovať. Jednoducho venovať sa sebe, rásť a lietať. Niečo robiť, meniť. BYŤ AKČNÝ. Nemôžte spraviť nič lepšie, než sa postarať o to, aby ste boli v prvom rade VY ok. Mimochodom, prvé pravidlo, keď chcete byť psychológom. Myslím, že je to aplikovateľné na mnoho povolaní. Postarať sa najprv o seba. Je to sebecké. Ale treba tým začať.

Miluj svojho blížneho ako seba samého.

Dopriať sebe to dobré,
posunúť to ďalej hojnou mierou.
Nech nám je všetkým DOBRE.


Nateraz ale i ODDYCHOVO.







No comments:

Post a Comment